-In verband met de beperkte parkeerruimte
verzoeken wij deelnemers uit de omgeving zoveel mogelijk met de
fiets te komen. Auto's kunnen geparkeerd worden op beperkte parkeerruimte
van de ijsbaan, maar bij voorkeur in de botenbuurt buiten het
parcours. De Botenbuurt is het eenvoudigst te bereiken via de
van Alkemadelaan, afslag Dotterbloem. Er is voldoende parkeerruimte
in de (Onkruid-)wijk ten noorden van de ijsbaan en aan de Watergang
tussen Dotterbloem en Botter. Tip: bestudeer de plattegrond op
de website.
-De kleedkamers en
toiletten bevinden zich in het clubhuis van de ijsbaan. De start-finish-wissel
locatie is gelegen aan de Grundel, bij de zij-ingang van de ijsbaan.
De IJsbaan is op de wedstrijddag dus per fiets of te voet te bereiken
via de Grundel. Tip: bestudeer de plattegrond op de website.
-Wij verzoeken iedereen
tijdig aanwezig te zijn. Kleding kan worden afgegeven. Bij aankomst
dient men zich te melden bij de organisatie, waarbij men de borstnummers
en veiligheidsspelden kan ontvangen. Voor de estafette teams zijn
de nummers voorzien van subnummer (1-4) die zijn toegewezen aan
de lopers persoonlijk. Ieder estafette team ontvangt een sjerp die
gedragen moet worden door de loper op het parcours.
-Het parcours is niet
geheel autovrij en voert grotendeels door een woonwijk, met kinderen,
huisdieren en dus mogelijk niet te voorziene obstakels op het parcours.
Wees dus te allen tijde alert hierop. Het parcours is op de grond
van oranje markeringen voorzien en zoveel mogelijk met lint aangegeven.
Op kruispunten staan verkeersregelaars. Volg altijd hun aanwijzingen.
- Het parcours bestaat
uit 20 ronden waarvan alleen de eerste ronde zal afwijken van de
volgende 19 ronden.
Eerste ronde: Men loopt vanaf de start aan de Grundel één
kortere ronde (ca 1300 meter). Bij de start gaan de marathonners
en de eerste estafettelopers (degeen met de sjerp om) voorop. De
overige estafetteslopers starten hier direct achteraan en volbrengen
ook de verkorte ronde, waarna zij naar de wissellocatie gaan in
afwachting van de eerste wissel. De eerste estafetteloper met sjerp
loopt dus na de eerste korte ronde direct door voor de tweede (volle)
ronde. Na deze rond begint het wisselen.
De laatste ronde zal door alle estafette lopers gezamenlijk gebeuren
en omvat de hele ronde. Bestudeer de plattegrondkaart die wordt
verstrekt, op de website staat of ter plaatse is opgehangen vooraf
goed.
-Bij het lopen van
de laatste ronde krijgt iedere loper (dus ook alle estafette-lopers)
een item mee waaraan het publiek kan zien dat de laatste ronde wordt
afgelegd. Tip: bedank het publiek dat jullie 20 ronden heeft aangemoedigd.
-Alle lopers dienen
tijdig op de startlijn aanwezig te zijn, dwz uiterlijk 10:50 uur.
De start is klokslag 11:00 uur. Houd hier rekening mee. Geadviseerd
wordt om de estafetteloper die gaat doorlopen na de eerste korte
ronde, vooraan te laten starten. Er zal dan ook in twee vakken gestart
worden, met in het voorste vak de marathonners en de 1e estafetteloper
van het team en in het achterste vak de overige estafettelopers.
-De subnummers die
zijn toegewezen aan de estafettelopers zijn willekeurig en dienen
enkel voor de herkenning van de loper. Het zegt dus niets over startvolgorde.
Het is aan het team vrij te bepalen welke lopers de ronden afleggen
(behoudens de eerste en laatste ronden, die gezamenlijk moeten worden
afgelegd). Er kunnen echter slechts hele ronden per loper worden
afgelegd. Wisselen is dus alleen toegestaan op de daarvoor aangewezen
lokatie.
De laatste ronde dient door het estafetteteam gezamenlijk te worden
afgelegd. Men finisht dus met het hele team tegelijk, de laatste
loper bepaalt de eindtijd. Tip: ga met vieren op rij door de finish
en wij zorgen voor een leuke foto.
-De verzorgingspost
is gelegen na de finish en is bij voorrang beschikbaar voor de marathonlopers.
De estafettelopers kunnen water e.d. nemen bij de kleedlokatie tijdens
hun rustperiode. Er is een tent waar frisdrank en etenswaar gekocht
kunnen worden tijdens de rust. De door de verzorgingspost verstrekte
energiedrankjes en fruit is bestemd voor de marathonners. Eigen
drank en voeding kunnen vooraf worden afgegeven bij de verzorgingspost
met het verzoek deze uit te reiken of apart te zetten. Men dient
deze zelf te merken.
-De wissellocatie is
ook gelegen op enige afstand na de finish. Wissels mogen alleen
daar plaatsvinden en niet bij de finish. Dit om het rondetellen
niet te hinderen. Wisselen van loper geschiedt door het overgeven
van de sjerp. Indien de wissel niet tijdig in het loopvak aanwezig
is moet de loper wachten of nog een ronde doorlopen. Estafettelopers
dienen ook bij het wisselen goed rekening te houden met de marathonlopers,
die ter hoogte van de wisselplaats een eigen loopbaan hebben.
-ZEER BELANGRIJK: Zorg
dat bij het passeren van de rondetellers aan de finish je borstnummer
goed zichtbaar is. Houd hier rekening mee bij het zelf klokken op
je horloge en houd dus niet je hand voor het nummer. Ook bij het
in groepjes lopen, zorg dat je nummer zichtbaar is en blijf niet
achter je voorganger, maar ga naast hem of schuin achter hem lopen.
De estafetteloper draagt bij het passeren van de finish altijd de
sjerp, anders wordt hij niet geteld.
-Bij de kleedlocatie
is douche gelegenheid. Bij de wissellocatie zijn consumpties tegen
betaling verkrijgbaar.
-De prijsuitreiking
wordt ter plaatse direct na afloop verricht door Nancy Haanappel,
huismanager van het Ronald McDonald huis te Leiden.
Heb je nog vragen:
graag per email: j.c.p.vesseur@hccnet.nl of telefonisch 071-3315606.
|